Heeft uw kind de smaak van het zwemmen te pakken? Na het Zwem-ABC kan hij/zij bijvoorbeeld aan de slag met zwemvaardigheid, wedstrijdzwemmen of snorkelen.

Inschrijfformulier ZVG

Bij de Zwem- en waterpolovereniging Groesbeek (ZVG) kunt u op verschillende manieren aan zwemsport doen:

Zwemvaardigheid en snorkelen
Wedstrijd zwemmen
Allroundzwemmen
Trim zwemmen

Elk van deze groepen heeft zijn eigen trainingstijden (zie onze agenda).

Zwemvaardigheid

Nieuwe (jonge) leden zullen vooral bij zwemvaardigheid- en snorkelen binnenkomen. Hier leren ze de fijne kneepjes van de diverse zwemslagen en kunnen ze leren snorkelen (met zwemvliezen, duikbril en snorkel). Als uw kind de vaardigheden onder de knie heeft mag hij op voor diploma`s Zwemvaardigheid 1/2/3. Kwartaalsprint: een onderlinge wedstrijd tegen je clubgenootjes om de sfeer te proeven van het wedstrijdzwemmen.

Examenprogramma zwemvaardigheidsdiploma 1
Examenprogramma zwemvaardigheidsdiploma 2
Examenprogramma zwemvaardigheidsdiploma 3

Meer informatie over de gestelde eisen: Zwemwiki

Snorkelen (vanaf 1-10-2020 weer opgestart, maar met eigen snorkel en duikbril)

Bij snorkelen kan uw kind op voor de diploma’s Snorkelen 1/2/3

Examenprogramma snorkeldiploma 1
Examenprogramma snorkeldiploma 2
Examenprogramma snorkeldiploma 3

Meer informatie over de gestelde eisen: Zwemwiki

Wedstrijdzwemmen

In deze groep wordt er getraind voor de wedstrijden. Tijdens de wedstrijden zwem je tegen jongens en meisjes van dezelfde leeftijd van andere verenigingen. In de trainingen leer je op een leuke speelse, maar toch serieuze manier alle slagen goed te zwemmen. Door de zwembond (KNZB) worden speciale wedstrijden georganiseerd om vooral jongeren kinderen (6 tot 12 jaar) op een leuke manier met wedstrijd zwemmen kennis te laten maken. Per jaar worden er een aantal wedstrijden gehouden. Als dit verhaal je enthousiast heeft gemaakt, kom dan een keertje kijken.

Wie niet mee wil doen aan wedstrijden, kan bij ZV Groesbeek ook les krijgen in andere zwemslagen, bijvoorbeeld wereldzwemslagen, denk dan aan:
Japanse crawl en zeemanslag.....

Trimzwemmen

Deze groep dames zwemmen al 25 jaar op de woensdagavond. Deze lessen variëren van baantjes trekken tot oefeningen in het water.